Persvoorlichting
Je hebt nieuws, maar hoe krijg je dat in de publiciteit? Voor nieuws! bedenkt, signaleert en benut als interim persvoorlichter kansen die ertoe leiden dat jij of jouw organisatie in de media komt. Met jarenlange ervaring als journalist, persvoorlichter en communicatiedeskundige kies je voor ervaring, creativiteit en maatschappelijke betrokkenheid.
Persvoorlichting via Voor nieuws! biedt onder meer:
- Strategische planning en uitvoering van publiciteit.
- ‘Nieuwsneus’ voor interessante invalshoeken, maken van eigen nieuws.
- Talent voor journalistiek netwerken.
- Heldere persberichten, teksten voor websites en sociale media.
- Ondersteuning van management en directie in het woordvoerderschap. Kennis van en inzicht in bestuurlijke, maatschappelijke en politieke verhoudingen.
- Affiniteit met maatschappelijke thema’s als zorg, duurzaamheid en ontwikkeling.
PR-advies
PR advies van Voor nieuws! krijg je op maat. Waar jij of je organisatie behoefte aan heeft, bespreken we tijdens het (gratis) intakegesprek. Je kunt bijvoorbeeld denken aan:
- Workshop persbericht schrijven
- Interviewtraining
- Crisistraining
- Boodschapontwikkeling
- Redigeren of schrijven van teksten
PR heeft alles te maken met succesvol in het nieuws komen, dat is waar Voor nieuws! je mee helpt. Wat succes is, kan per persoon verschillen en is afhankelijk van de doelen die je jezelf stelt. Zelf vind ik leren en ontwikkeling – ook ‘fouten’ maken hoort daar bij – belangrijke elementen van succes.
Succesvolle pr kan betekenen:
- Leren hoe je een goed persbericht opbouwt: waardoor je opvalt bij journalisten.
- Inzicht krijgen in de kern van je verhaal: zo komt je boodschap duidelijker over.
- Oefenen en uitproberen: zodat je vertrouwen ontwikkelt voor interviews.
- Kennis opdoen: zodat je snapt waarom media doen zoals ze doen.
- En al die dingen kunnen uiteindelijk – met vallen en opstaan – bijdragen aan meer meetbare resultaten als: berichten in de media, vermeldingen op Twitter en aandacht op radio of televisie.
Voor nieuws! = Eugène van Haaren. Ik heb bijna 20 jaar ervaring in de journalistiek en communicatie. Ik ken het nieuws dus van alle kanten. Ook ben ik auteur van PR voor Dummies, het boek over de beste manieren om in het nieuws te komen.